Sammanfattning av 2009

Nu är det ju snart nyår och jag tycker att jag kan skriva lite av dom bra sakerna som har hänt under år 2009 och även några dåliga/tråkiga saker som hände under detta året.

SAMMANFATTNING av 2009!

Ijanuari var det en ganska lugn och tråkig månad. Firade Emmas födelsedag det var nog det ända roliga som jag kommer ihåg från den månaden. I februari fyllde jag 14år och blev antagligen lite "fjortis" av mig enligt vissa iallafall... Sen var det massa kalas och sånt fram till den 20de mars då Pappa hittade farmor död och det var helt sorgset i hela familjen och alla grät i flera veckor. Sen den 1april reste vi till Egypten i 2 veckor och då började man släppa farmors död lite och bara njöt av värmen och sånt mysigt. Vi firade mormors 75års dag den 5april i Egypten. När vi kom hem den 15 april så var det bara massa tankar kring farmors begravning som var fredagen den 17april. Det var det värsta jag har varit med om i hela mitt liv att säga "Hejdå Farmor, jag älskar dig!" och lägga min röda ros på kistan. ;'(
Sen hände det inte så mycket på ett tag allt var bara som vanligt ungefär. men den 9onde maj så dog även lilla Evelina och den 29onde maj så var det även begravning för den lilla prinsessan som hade lämnat oss. Det var helmsk, fruktansvärt hemskt var det! Några veckor efter det så blev det sommar och sommarlov vilket var helt underbart! Umgås med vänner och familj och bara bada och sola nästan varje dag. Och alla fester och allt annat roligt man hittade på. Bergkvara är också ett minne för livet. Min tå hoppade ju nästan av. Fy fan vad jag skrek då men nu skrattar vi bara åt det. Det var även vid denna tiden jag och Chris fick mer och mer kontakt med varandra. Men efter 3 månaders lov ungefär så började skolan igen och då började jag i 8an och allt med betygen blev allvarligare och allvarligare... Jag och Chris blev bra vänner och berättade saker för varandra och det kändes som jag hade fått ännu en vän som verkligen lyssnade och brydde sig! Vilket jag var väldigt glad för. På helgerna festade jag och träffade vänner och träffade även Chris men bara som vän då (vilket INGEN fattade)
Men det blev september och jag träffade massa nya vänner och festade en del. Och jag piercade mig vilket jag hade velat göra i över 2 år men inte vågat (17/9). Dagen efter jag hade piercat mig den 18/9 så kysstes jag och Chris för första gången. Och den helgen var det ända jag tänkte på Chris Chris Chris Och på måndagen den 21/9 så blev det jag och Chris <3 Skolan fortsatte och det blev jobbigare och jobbigare! I oktober fyllde pappa år och sen var den månaden ganska lugn festade även lite då och då. I november var det ju novemberlov och då var jag och Emma i malmö och vår familj och familjen Frej var i växjö och badade och hade mysigt.  Men allt var inte bra för efter lovet så var det massa strul mellan mig och Chris vilket jag är väldigt glad att det löste sig!! Nu blev även skolan ännu jobbigare och vi hade ca 2 prov varje vecka och en vecka i början av december så hade vi 5 prov på en vecka! Och sen blev det äntligen Lucia och det ända man såg fram emot var JULLOV! Då var det jul och massa mys med familj och släkt och vänner såklart :D Och får inte glömma att jag fick den bästa julklappen som ni fortfarande inte vet något om ha ha. Men snart så ska ni få veta!  Och nu är snart lovet slut och det är nyår imorgon och det firas med familj först sen med Chris och vänner :D Kommer bli så mysigt och jag längtar riktigt mycket tills imorgon!


Det var allt jag kunde komma på just nu iallafall men jag har säkert missat massa men det har varit ett bra år förutom det tråkiga som har hänt. Imorgon skålas det nya året in med massa trevligt folk. Puss på detta året och hoppas nästa år blir ännu bättre.


Kommentarer

Postat av: Chriiis

Älskar dig Frida du är det bästa som hänt mig gumman <3

2009-12-31 00:13:23




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback