Julfuderingar..

Att komma hem till detta, kändes så bra:) ååh vad jag älskar dig hjärtat ❤️ 

Middag och ljus . 

Jag har lite olika funderingar kring jul och även andra funderingar som snurrar runt i Hjärnkontoret... För det första, jul. Varför ska man ge så många & dyra julklappar? Jag nöjer egentligen mig med några få fina presenter trots att jag älskar paket. Jag tycker att det ibland känns som att man bara byter pengar med varandra. Och det värsta jag vet är när folk är otacksamma och så blir det lätt, helst för barn. Dem glömmer säga tack och visa tacksamhet istället tröttnar dem på att öppna alla hundra paket... Hur är kul är det liksom när man har lagt flera hundra på det.  

Därför kanske man ska ge även barn en upplevelse som uppskattas mer. Kanske en kväll på bio med snacks till? Eller en kväll då dem kan sova över hos en och man gör precis vad som helst? Eller varför inte en dag på stan då kan man fika och leka?  Jag tror jag ska tänka om detta året och inte bara göra det lätt för mig utan även personligt.  

Bara min åsikt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback