Efter att ha jobbat en lördag...

Så är det så skönt att bara få vila en timme sen är jag pigg igen. Alla tror att det är så enkelt att vara florist, och att man bara står och leker med blommor hela dagarna. Där har man lite fel. Man ska le och vara pigg & glad, kunden har alltid rätt, kunna ändra beteende snabbt om det är en kund som beställer begravning, sätta dig in i situationen utan att fråga för
Mycket. Det är lite som en balansgång det där. Man hejar ju glatt sen ska man ändra tonläge, bli lugn, förståelig och inte börja gråta,(många gånger är det svårt att själv inte gråta när kunden berättar och själv gråter!) Man får inte bli frågvis heller fast det krävs lite information för att allt ska bli rätt.  


Fast det ibland är svårt så är jag ändå övertygad om att jag har hamnat sååå rätt! Jag älskar detta yrket och mitt jobb!😃

Kommentarer

Postat av: Gisse

Du är bäst och såååå duktig Fridisen

2014-02-23 21:31:38




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-post:

Blogg:

Kommentar:

Trackback